sources of calcium - piges asvestiou

Ασβέστιο (Ca)

Το 99% του ασβεστίου βρίσκεται στα οστά στα δόντια και αποτελεί δομικό συστατικό. Γι αυτό η μη επαρκής πρόσληψη οδηγεί γρηγορότερα στην αποδόμηση των οστών και σε εμφάνιση οστεοπόρωσης. Το σώμα μας μπορεί να πάρει το ασβέστιο που χρειάζεται για να σχηματιστεί ο σκελετός μόνο μέσω της διατροφής. Πολύ σημαντικό είναι η επαρκής πρόσληψη κατά τη διάρκεια της παιδικής και της εφηβικής ηλικίας για την σωστή σκελετική ανάπτυη και τις επαρκής αποθήκες ασβεστίου. Περίπου στα 50 για τους άνδρες και κατά την αρχή της εμμηνόπαυσης στις γυναίκες η οστική μάζα αρχίζει να μειώνεται αυξάνοντας τον κίνδυνο για κατάγματα καθώς και την εμφάνιση οστεοπόρωσης στις γυναίκες.

Η έλλειψη ασβεστίου προκαλεί ραχίτιδες στα παιδιά. Τα χαμηλά επίπεδα ασβεστίου μπορεί να οδηγήσουν σε μυρμήγκιασμα στα χέρια και στα πόδια, προκαλεί υπέρταση καρκίνο του παχέος εντέρου και παχυσαρκία. Επιπλέον προκαλεί δυσκοιλιότητα και σχηματισμό νεφρόλιθων ασβεστίου.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗ

Ενήλικες άνδρες 1000 mgr/day άνω των 50 ετών 1200mgr/day

Ενήλικες γυναίκες 1000mgr/day άνω των 50 ετών 1200mgr/day

Εγκυμονούσες 1000 mgr/day

Κατά  την διάρκεια του θηλασμού 1000mgr/day

ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ

Γάλα, γιαούρτι, τυρί, σαρδέλες, σολομός και θαλασσινά μύδια στρείδια, γογγύλια, μπρόκολο, κουνουπίδι, όσπρια κ.ά